Načítám…

Pravidla esportové ligy ve NHL na Xbox

  1. Vocode?
    1. Jde o naší unikátní online ligu jednotlivců ve NHL na konzoli Xbox.
    2. Zaplatíš startovné a vyplníš dotazník a my tě zařadíme na takovou úroveň, aby sis co nejlépe zahrál.
    3. Dodáme ti 4 vyrovnané soupeře v každém kole. Jedno kolo trvá 14 dní.
    4. Zápasy si domluvíš sám dle času, který ti vyhovuje. Doporučujeme použít naše domlouvací rozhraní.
    5. Každý zápas se hraje na 2 vítězné hry. V případě nerozhodného výsledku v základní hrací době, rozhoduje prodloužení a nájezdy.
    6. Hraje se za týmy (kluby i státy), které jsou ve hře. Tedy není možné hrát s upraveným soupiskami o hráče z jiných týmů nebo za svůj Ultimate tým (pokud se oba hráči nedomluví jinak). V jednom zápase na 2 vítězné hry hraje hráč vždy za jeden vybraný tým. (Úprava od ročníku 2021: Je možné hrát každou hru i v rámci jednoho zápasu za jiný tým, ale měnit tým není povinné.)
    7. Základní nastavení hry (pokud se oba hráči nedomluví jinak):
      1. Úroveň obtížnosti: Profesionál
      2. Herní styl: Soutěžní
      3. Délka třetiny: 4 minuty
      4. Rychlá střídání: Zapnuto
      5. Rychlost hry: Normální
      6. Pravidla: NHL
    8. Výsledky zápasů zapíšeš na web a dle nich dostaneš další kolo lepší či horší soupeře.
    9. Ligový ročník se skládá z podzimní, jarní a letní sezóny.
    10. Každá sezóna se skládá ze 4-6 kol.
    11. Startovné na celou sezónu (6 kol) je 300 Kč, když se hráč přihlásí v první vlně přihlašování do nové sezóny, 330 Kč, když se hráč přihlásí ve druhé vlně přihlašování do nové sezóny a 360 Kč, když se hráč přihlásí ve třetí vlně před startem nové sezóny. V případě přihlášení v průběhu sezóny je startovné následující: 5 kol za 270 Kč, 4 kola za 250 Kč, 3 kola za 200 Kč, 2 kola za 150 Kč a 1 kolo za 100 Kč. Hrát od začátku sezóny je nejvýhodnější.
      1. První vlna přihlašování trvá do 9 dní před začátkem sezóny
      2. Druhá vlna přihlašování trvá v období 8 až 5 dní před začátkem sezóny
      3. Třetí vlna přihlašování trvá v období 4 dny před začátkem sezóny až do jejího zahájení.
    12. Odměňujeme nejlepší hráče ročníku, ale také losujeme ceny pro hráče, kteří odehrají všechny sezóny v ročníku.
    13. Podmínkou účasti v lize je mít k dispozici oficiální hru NHL v aktuálním ročníku od EA Sports na Xbox, službu Xbox live a také by bylo dobré mít herní konzoli, na které budeš zápasy odehrávat.
    14. Teď už víš jak na to, tak pojď na to, zlato.
  2. Domluvy a omluvy
    1. Na začátku každého kola ti e-mailem pošleme seznam soupeřů a odkaz do skupiny, ve které si můžeš ihned začít domlouvat zápasy.
    2. Termíny můžeš jednoduše navrhnout ve své skupině na webu, e-mailem nebo telefonicky.
    3. Pravidlo 5 dnů a malá skreč: Ideální je, aby se zápasy odehrávaly v průběhu celého kola. Pokud chceš, můžeš samozřejmě všechny své zápasy odehrát během pár dní, ale je ale důležité, abys o tom soupeřům dal včas vědět. Sami si své zápasy pak naplánují tak, aby jim zápas s tebou vyšel v termínu podle tvých možností. Proto navrhni termíny zápasů co nejdříve - nejpozději do pěti dnů od začátku kola. Pokud na začátku kola nemůžeš hrát, nebo se domlouváš telefonicky, napiš, prosím,  soupeřům vzkaz do omluv - díky plánovači zápasů můžeš psát omluvu nebo navrhovat termíny klidně během předchozího kola. Po pěti dnech kola se hráčům, kteří nenavrhli termín, nenapsali vzkaz, nemají zapsaný výsledek zápasu nebo nejsou aktivní pod termíny soupeřů, zapíše automaticky tzv. malá skreč s:2 nebo s:s.
    4. Malá skreč má za úkol nekomunikující hráče vybudit k aktivitě. Kdy dostaneš malou skreč? Když do pěti dnů od začátku kola nesplníš ani jednu z následujících podmínek:
      1. když soupeřům v Plánovači zápasů nenavrhneš žádný termín
      2. když nenapíšeš vzkaz do Omluv
      3. když nezapíšeš výsledek zápasu
      4. když v domlouvání zápasů nereaguješ na termíny soupeřů
    5. Domluva po telefonu nebo e-mailem. Domlouváš-li zápasy telefonicky nebo e-mailem, musíš do pěti dnů od začátku kola soupeře buď kontaktovat s termíny zápasů nebo jim nechat vzkaz v záložce Omluvy a diskuze, že se jim brzy telefonicky nebo mailem ozveš. Domluva zápasů je v tuto chvíli na tobě. Ty musíš soupeře kontaktovat jako první. Pokud se soupeřům neozveš, mají nárok na zapsání skreče 2:S z jejich pohledu.
    6. Nemůžeš odehrát domluvený zápas? Buď ohleduplný a soupeři co nejdříve zavolej nebo pošli SMS, ať nečeká zbytečně. Pokud se se soupeřem nedomluvíte na náhradním termínu, vzniká mu nárok na výhru 2:S (skreč).
    7. Nestíháš domluvený začátek zápasu? Dej o sobě soupeři vědět, pošli SMS nebo zavolej. 
    8. Nemůžeš v daném kole hrát vůbec? Dej o tom, prosím, soupeřům vědět co nejdříve to budeš vědět! A poté zapiš výsledek S:2 z tvého pohledu. 
    9. Pokud víš, že v příštím kole nebo kolech nebudeš moci hrát vůbec, nastav požadovanou pauzu kliknutím na Odhlásit z ligy na stránce Můj přehled. 
    10. Ať se snažíme sebevíc, liga je o lidech. Prosím, buď v komunikaci aktivnější než tvůj soupeř. Nevíš, jaké měl dětství.
  3. Kolik vezu domu bodů?
    1. Hned po zápase se prosím dohodněte, kdo výsledek zapíše. Většinou si tento radostný krok užije vítěz a bezprostředně po zápase zapíše výsledek v poměru her na web (např. 2:1). Pokud jsi prohrál, raději se ujisti, že soupeř výsledek správně zapsal a pokud tak bezprostředně neučinil, udělej to za něj. Jako první vždy zapisuješ vlastní počet vyhraných her. Do komentáře můžeš připojit i výsledek v jednotlivých hrách. Výsledek zapiš maximálně do 24 hodin po zápase.
    2. Na základě zapsaného výsledku dostaneš přidělené body. Viz tabulka:

      Výsledek 2:0 2:1 1:2 0:2 S:S 2:S S:2
      Počet bodů 4 3 1 0 -1 3 0
    3. Ve výjimečných případech, kdy je skupina 4členná (6členná), získávají její hráči za odehrané zápasy body přepočítané tak, jako by byla skupina 5členná. Konkrétně podle vzorce „získané body krát 4/(x-1), kde x je počet lidí ve skupině“. Celkový součet bodů ze všech zápasů je zaokrouhlen na celá čísla. Toto pravidlo je zavedeno, aby hráči neměli nevýhodu (výhodu) v počtu získaných bodů do žebříčku oproti hráčům hrajícím v 5členných skupinách.
    4. Pokud výsledek zapíšeš špatně, do 10 minut od zapsání můžeš výsledek sám opravit přímo v tabulce s výsledky. Po uplynutí 10 minut můžeš v tabulce s výsledky nahlásit špatný výsledek správci vyplněním formuláře. Stačí kliknout na špatný výsledek. Pokud výsledek zadal soupeř, zkontroluj si jeho správnost. Po ukončení kola lze výsledky reklamovat maximálně do 12 hodin následujícího dne.
    5. Co se stane, když nezadáme výsledek? Na konci kola se automaticky zapíše výsledek S:S a odečte se oběma hráčům 1 bod. Proto pozor, ať zbytečně nezapomeneš zapsat výsledek a nepřijdeš tak zbytečně o body. Po ukončení kola lze výsledky reklamovat maximálně do 12 hodin následujícího dne.
    6. Body, které ze všech zápasů v daném kole získáš, se sčítají. Podle nich se tvoří pořadí hráčů ve skupině. Body ze zápasů se sčítají spolu s body za pořadí ve skupině a s body za úroveň (viz níže oddíl 5). Celkově se z nich tvoří i žebříček všech hráčů v lize v daném kole. Žebříček se po zapsání každého výsledku vždy aktuálně přepočítává.
    7. Hraj prosím fair-play, hrajeme hlavně pro radost ne pro body.
    8. Nezapomeň se počtem bodů pochlubit manželce nebo milence.
  4. Technické problémy: pokud se ti nedaří se soupeřem spojit na zápas, zkus následující postup:
    1. Ověř, že oba máte veřejnou IP adresu. Poznáš to Settings/Network settings. U položky NAT type musíš mít NAT open (otevřený) nebo moderate (veřejný). Více zde.
    2. Restartuj konzoli a router.
    3. Zkus se připojit přes kabel, pokud používáš wifi (případně opačně). Případně zkus odpojit od wifi ostatní zařízení (mobil, tiskárnu, notebook).
    4. Zkontroluj, jestli máte oba IPv4 (a ne IPv6).
    5. Nastav v nastavení sítě primární DNS na 8.8.8.8 a sekundární na 8.8.4.4 (servery Googlu).
    6. Zapni funkci UPnP (Universal Plug and Play) na tvém routeru.
    7. Vyzkoušej vytvořit nový účet na EA.
    8. Zkus kontaktovat tvého internetového poskytovatele, jestli ti neporadí.
    9. Pokud nic z toho nezabralo, zapiš prosím výsledek T:T, který je pro tento účel vytvořen (technické problémy na obou stranách a 0 bodů pro oba).
    10. Snad tě technika nezklame. Ale konzoli kvůli tomu nenič :)
  5. Co když se nedohodneme? Spory a skreče
    1. Pokud se tvůj soupeř bez omluvy nepřipojí k domluvenému zápasu, znamená to pro tebe vítězství 2:S (skreč).
    2. Pokud se soupeř z domluveného zápasu omluví, zkuste se spolu oba domluvit a najít nový termín. Pokud ho už nenaleznete, připadá vítězství 2:S pro tebe. Věříme ale, že chceš, stejně jako my, co nejvíce zápasů odehrát. To je hlavní smysl ligy.
    3. Pokud ti byla zapsána Malá skreč (viz pravidla 2.3 a 2.4), není soupeř povinen na tvé pozdější návrhy k odehrání zápasů nijak reagovat. Odehrání zápasu je tedy na jeho dobré vůli. My ale věříme, že se většina zápasů podaří i přes zapsanou malou skreč odehrát a výsledky se změní. Odehrávání zápasů je hlavním smyslem ligy.
    4. V případě výpadku spojení je možné hry odehrát znovu, pokud se oba hráči dohodnou. Pokud se nedohodnou, je nutné udělat snímek obrazovky, kde bude vidět viník výpadku hry, který tuto hru kontumačně prohrává.
    5. Moudřejší ustoupí. Jsi ty ten moudřejší?
  6. K čemu mi ty body jsou? Systém ligy.
    1. Jedno kolo Gaming ligy trvá 14 dní, viz níže oddíl 6.
    2. Ve skupině je v každém kole 5 hráčů včetně tebe (výjimečně 4 či 6) a hrajete zápas každý s každým.
    3. Dle tvých výsledků v tomto kole se pohybuješ v žebříčku výše či níže a v dalším kole hraješ s lepšími či horšími soupeři.
    4. Ligový ročník se skládá ze 3 sezón a každá sezóna ze 4-6 kol. Odměňujeme nejlepší hráče v ročníku.
    5. Nově přihlášení hráči začínají hrát rovnou ve skupině odpovídající jejich úrovni a to na začátku jakéhokoli nového kola, i v průběhu sezóny. O tvé co nejpřesnější nasazení se správce pokusí dle tebou vyplněného dotazníku, osobní konzultace či dle dalších informací správce.
    6. Pokud během tvých prvních kol v lize zjistíš, že tvé nasazení do ligy neodpovídá tvé úrovni hry, skontaktuj správce a ten se to pokusí napravit.
    7. Jak vidíš na obrázku, schéma ligy má 3 možné struktury dle počtu hráčů.
    8. Při počtu do 38 hráčů jde o skupinky pod sebou.
    9. Při počtu 39-93 hráčů jsou skupiny uprostřed umístěny paralelně 2 vedle sebe, to umožňuje lepší obměnu soupeřů a také rychlejší pohyb nahoru a dolů ligou.
    10. Při počtu 94 a více hráčů jsou paralelní skupiny uprostřed schématu dokonce 3 vedle sebe, což obměnu i pohyb ještě více usnadňuje.
    11. úroveň ligy počet hráčů do 38 počet hráčů 39-93 počet hráčů 94 a více
      profíkzačátečník
    12. V úrovních s paralelními skupinami jsou hráči každé kolo náhodně namícháni do jedné ze skupin. Tím je zajištěna dostatečná obměna soupeřů.
    13. Soupeři ve skupině v novém kole jsou určeni na základě tvých bodů v žebříčku minulého kola. Body získáváš za výsledky zápasů (oddíl 3), dosažené pořadí ve skupině (6.13-6.14) a za úroveň skupiny (6.15) v lize.
    14. Pořadí ve skupině je ohodnoceno těmito body (mimo výjimky v bodě 6.14):
      1. 1. místo 11 bodů
      2. 2. místo 8 bodů
      3. 3. místo 0 bodů
      4. 4. místo -8 bodů (ve výjimečném případě 6členné skupiny 0 bodů)
      5. 5 .místo -11 bodů (ve výjimečném případě 6členné skupiny -8 bodů)
      6. 6 .místo -11 bodů
    15. Výjimky pro bodování pořadí ve skupině jsou v těchto případech (z důvodu plynulejšího přechodu v schématu ligy):
      1. Při rozšíření z 1 na 2 paralelní skupiny (často mezi 3. a 4. úrovní): hráči na 2. místě v úrovni pod rozšířením mají 2 body (místo 8 bodů)
      2. Při rozšíření ze 2 na 3 paralelní skupiny (často mezi 6. a 7. úrovní): hráči na 2. místě v úrovni pod rozšířením mají 4 body (místo 8 bodů)
      3. Při zúžení ze 3 na 2 paralelní skupinu: hráči na 4. místě (u 5. místa v 6členné skupině) v úrovni nad zúžením mají -4 bodů (místo -8 bodů)
      4. Při zúžení ze 2 na 1 paralelní skupinu: hráči na 4. místě (u 5. místa v 6členné skupině) v úrovni nad zúžením mají -2 body (místo -8 bodů)
    16. Při shodě bodů za zápasy mezi 2 či více hráči rozhodují o pořadí ve skupině tato kritéria:
      1. vzájemný zápas (pokud mají stejně bodů 2 hráči). Při shodě bodů 3 a více hráčů se bere v úvahu minitabulka tvořená pouze z výsledků mezi těmito hráči a rozhodují postupně tato kritéria:
        1. body ze vzájemných zápasů v minitabulce
        2. rozdíl vyhraných a prohraných her ze vzájemných zápasů v minitabulce
        3. počet vyhraných her ze vzájemných zápasů v minitabulce
        4. Pokud ani jedno z kritérií v minitabulce nerozhodlo, rozhoduje se dále dle bodu 6.15.2 .
      2. rozdíl vyhraných a prohraných zápasů v celé skupině
      3. počet vyhraných zápasů v celé skupině
      4. rozdíl vyhraných a prohraných her v celé skupině
      5. počet vyhraných her v celé skupině
      6. pozice v žebříčku minulého kola
      7. dřívější registrace na webu
    17. Body za úroveň skupiny jsou určeny tak, že nejnižší úroveň získává 13 bodů a každá vyšší úroveň o 13 bodů více.
    18. Na začátku nového kola vezmeme žebříček z kola minulého a od shora ho po 5 hráčích (až na výjimky) rozdělíme do skupinek.
    19. Tvá skupina v novém kole někdy nemusí přesně odpovídat žebříčku na konci minulého kola. Do ligy totiž přibývají noví hráči, vrací se hráči, kteří pozastavili účast a nebo z ligy hráči odcházejí. Nemusíš se tedy najít ve skupině, ve které jsi čekal, nicméně pokud jsi měl postoupit výš, budeš mít lepší soupeře, i když budeš hrát v nižší skupině. Zároveň je ale v zájmu ligy zařadit tyto nové hráče do ligy tak, aby byla liga co nejvyrovnanější.
    20. Správce provádí na začátku každého nového kola (tedy i na začátku nové sezóny) rozřazení, které probíhá poloautomaticky přibližně takto:
      1. Vycházíme z pořadí hráčů v žebříčku minulého kola.
      2. Správce vyřadí hráče, kteří pozastavují hru v lize nebo končí.
      3. Správce přidá nové hráče dle jejich úrovně podle vyplněného dotazníku. Nové hráče nasazujeme o trošičku níže, než je jejich odhadovaná úroveň.
      4. Správce přidá hráče, kteří se vrací do hry po pozastavení účasti, o něco níže, než byla jejich minulá úroveň.
      5. Takto sestavené pořadí hráčů se rozdělí do skupinek po 5 hráčích.
      6. Pokud počet hráčů v lize není dělitelný 5, tak mohou v nejnižších úrovních vzniknout skupiny po 4 nebo 6 hráčích.
      7. Body z žebříčku kola ti okamžitě vstupují do žebříčku sezóny, kde se sčítají za všechna kola sezóny.
      8. Žebříček sezóny a ročníku vedeme zvlášť pro muže, zvlášť pro ženy a celkově.
    21. Při shodě bodů v žebříčku (kola/sezóny/ročníku) rozhoduje postupně následující:
      1. rozdíl vyhraných a prohraných zápasů (za kolo/sezónu/ročník)
      2. počet vyhraných zápasů (za kolo/sezónu/ročník)
      3. rozdíl vyhraných a prohraných her (za kolo/sezónu/ročník)
      4. počet vyhraných her (za kolo/sezónu/ročník)
      5. pozice v žebříčku minulého kola (jen u kola)
      6. dřívější registrace na webu
    22. Po skončení podzimní sezóny (konec září) se uzavře celoroční žebříček (součet bodů získaných za všechny tři sezóny ročníku), vyhlásí se slavnostně celkoví vítězové daného ročníku ligy a proběhne losování věcných cen ze všech celoročních hráčů.
    23. V losování může vyhrát kdokoli, kdo hrál ligu celý rok. Čím výše se hráč v žebříčku umístí v každé ze 3 sezón, tím více tiketů do slosování získá. Maximálně lze získat 30 tiketů, 10 za každou sezónu (prvních 10 % získává 10 tiketů, druhých 10 % 9 tiketů, ..., posledních 10 % 1 tiket).
    24. Body jsou supr, ale soupeře kvůli nim prosím nezabíjej. Hrajeme přece pro radost ze hry.
  7. Právnické kecy na závěr
    1. Přihlášením do ligy vyjadřuješ souhlas s těmito pravidly a se zveřejněním výsledků na www.gamingliga.cz .
    2. V zájmu lepšího fungování soutěže si vyhrazujeme právo upravit tato pravidla v průběhu soutěže.
    3. Pokud po dvě kola bez omluvy neodehraješ žádný zápas, budeš vyřazen z ligy, bez nároku na vrácení startovného.
    4. Pokud ti liga nedodala, to co slibuje, navrátíme ti po odůvodněné reklamaci startovné v plné výši.
    5. Vznikne-li ti škoda účastí v této soutěži, nelze ji vymáhat na nás, organizátorech ligy.
    6. Tato liga není nijak spojena ani sponzorována společností Electronic Arts Inc. ani jejími poskytovateli licencí.
    7. Kéž tyto právní kecy nikdy nepotřebuješ.

Harmonogram ročníku 2020

Jarní sezóna

  • 1. kolo: 6.4. - 19.4.
  • 2. kolo: 20.4 - 3.5.
  • 3. kolo:  4.5. - 17.5.
  • 4. kolo: 18.5. - 31.5.

Letní sezóna

  • 1. kolo: 2.6. - 14.6.
  • 2. kolo: 15.6. - 28.6.
  • 3. kolo: 29.6. - 12.7.
  • 4. kolo: 13.7 - 26.7.

Podzimní sezóna

  • 1. kolo: 27.7. - 9.8.
  • 2. kolo: 10.8. - 23.8.
  • 3. kolo: 24.8 - 6.9.
  • 4. kolo: 7.9. - 20.9.
  • 5. kolo: 21.9. - 4.10.
  • 6. kolo 5.10. - 18.10.

Harmonogram ročníku 2021

Zimní sezóna

  • 1. kolo: 2.11. - 15.11.
  • 2. kolo: 16.11. - 29.11.
  • 3. kolo: 30.11. - 13.12.
  • 4. kolo: 14.12. - 27.12.
  • 5. kolo: 28.12. - 10.1.
  • 6. kolo: 11.1. - 24.1.

Jarní sezóna

  • 1. kolo: 26.1. - 7.2.
  • 2. kolo: 8.2. - 21.2.
  • 3. kolo: 22.2. - 7.3.
  • 4. kolo: 8.3. - 21.3.
  • 5. kolo: 22.3. - 4.4.
  • 6. kolo: 5.4. - 18.4.

Letní sezóna

  • 1. kolo: 20.4. - 2.5.
  • 2. kolo: 3.5. - 16.5.
  • 3. kolo: 17.5. - 30.5.
  • 4. kolo: 31.5. - 13.6.
  • 5. kolo: 14.6. - 27.6.
  • 6. kolo: 28.6. - 11.7.
Zkus to bez skreče a něco vyhraješ, člověče.

Hodně radosti při hře i v životě ti přeje tým Gaming ligy.

Platební metody

Platební metody

Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním cookies (viz Podmínky používání). Cookies jsou nutné pro fungování webu. Rozumím